Jagttegnsudvalget

Knud Johansen, tlf. 20 43 75 91, e-mail: knudjohansenry@gmail.com
Max Nielsen, tlf 3117 1430, e-mail: Max8240@icloud.com

Stilling Jagtforening – jagttegn - weekendkursus 2024
Kurset henvender sig til alle der ønsker et jagttegn og gode oplevelser i forbindelse med jagt på land og på havet.
•           Hvorfor går vi på jagt?
•           Hvad vil du bruge dit jagttegn til?
•           Hvad er bæredygtig jagt?
•           Jagtens årshjul – ”som man sår så høster man”
•           Jagtetik og rollen som jæger - hvordan skal jeg opføre mig for at være en god jæger?
•           Naturen deles med mange andre – hvad gør jeg som jæger?
Hvis du kunne tænke dig at tage et jagttegn og høre mere om ovennævnte emner så er du meget velkommen til vores jagttegnsundervisning som starter lørdag 3. februar, kl 09:00 og slutter søndag 25. februar, kl 17:00..
Kurset er et intensivt kursus fordelt på to weekender samt tre aftener. Indimellem skal du være forberedt på en del hjemmearbejde.
Undervisningsdatoer:
Weekenderne d. 3.- 4. februar 2024 samt 24. – 25. februar, kl 09:00 - 17:00.
Derudover tre aftener med online undervisning: tirsdag 6., 13. og 20. februar alle dage fra kl 19:00 - 21:00.
På alle undervisningsdage er der 2 undervisere.
Undervisningssted:
Stilling Jagtforenings klublokale, Teglgraven 1, 8660 Skanderborg og på midlertidig skydebane ved Hørning.
Kursuspris er 4.900 kr. Derudover skal der påregnes udgifter til bøger, App, skydetræning og jagttegnsprøveafgift.
Betaling til Stilling Jagtforening på mobilpay nr. 22499 med oplysning om navn, adresse og fødselsdato og ”Jagttegn-weekend 2024” i bemærkningsfeltet.
Bemærk: vi forbeholder os retten til at aflyse/flytte kurset hvis der er mindre end 6 deltagere.
Tilmelding og spørgsmål på tlf. til :
Jagttegnslærer Knud Johansen, tlf.: 2043 7591 eller jagttegnslærer Max Nielsen, tlf 5117 1430.

Undervisningssted:
Stilling Jagtforenings klublokale, Teglgraven 1, 8660 Skanderborg og på midlertidig skydebane ved Hørning eller på banen hvor du skal til prøve.

Tilmelding og spørgsmål på tlf. eller mail til underviser og kursusansvarlig:
Knud Johansen, e-mail: knudjohansenry@gmail.com , tlf. 20 43 75 91 eller 23 33 88 39.

Når du har fået jagttegn så hjælper vi dig videre i din uddannelse som jæger med følgende kurser og træningsforløb.

Haglskydeprøven
Træning til hagelskydprøven gennemføres når der deltagere - kontakt mig på ovennævnte tlf /mail og vi arrangerer et træningsforløb.

Riffelskydeprøven
Det obligatoriske riffelskyde forløb gennemføres når der er 2-3 deltagere - kontakt mig på ovennævnte tlf /mail og vi arrangere et kursusforløb.

Bueskydepøven
Træning til bueskydeprøven gennemføres i samarbejde med en udannet buejæger når der deltagere - kontakt mig på ovennævnte tlf /mail og vi arrangerer et træningsforløb.

Falkejagtprøven
Træning til falkejagtprøven gennemføres i samarbejde med en uddannet falkejæger når der deltagere - kontakt mig ovennævnte tlf /mail og vi arrangerer et træningsforløb.