Velkommen til Stilling Jagtforening

Stilling Jagtforening er startet i 1956. Dengang var foreningen tilsluttet organisationen Jysk Jagtforening. Denne havde dog en kort levetid og derfor blev jagtforeningen kort tid efter optaget i Landsjagtforeningen af 1923. Med den store sammenlægning i 1992, blev vi selvfølgelig en del af Danmarks Jægerforbund.

Stilling Jagtforenings formål er:
·  At give Stilling Jagtforenings jægere mulighed for at komme på jagt
·  At give Stilling Jagtforenings jægere mulighed for at få jagtrelateret Uddannelse
·  Underholdning og Socialt samvær
·  Udbrede kendskabet til Jagt & Jægere
Stilling Jagtforening har hjemsted i Stilling ved Skanderborg. I fritidsområdet (kaldet motorvejslommen) nær af- og tilkørslerne til motorvejen har vi vort klubhus ”Jægerhuset”. Mange af vores aktiviter foregår i eller omkring Jægerhuset eller et andet sted i Skanderborg kommune. Fra starten af var flugtskydning et bærende element, senere kom der hundetræning og en årlig foreningsfest til. Det har i dag udviklet sig til et bredt program, som bliver forvaltet af forskellige udvalg, se mere om det under Aktiviteter.​

Synspunkt ved formanden​

Efter en nu veloverstået jagtsæson, hvor vi dog igen skulle forholde os til de restriktioner og begrænsninger corona’en gav os, så står foråret og sommeren foran os med nye og gamle aktiviteter, herunder hundetræning, riffelskydning, haglskydning og diverse sociale arrangementer, uden vi skal forholde os til corona.

Restriktionerne betyder også at vores arbejde med at forme fremtiden for Stilling Jagtforeningen er blevet skubbet lidt, da vi ikke mente det var forsvarligt at samle alle udvalg i januar, så vi skubbede det til ultimo februar. Når vores ideer og strategier begynder at tage form, så der vil komme mere information om dette på vores nye hjemmeside, så hold øje med den.

Der er også kommet en aktivitetskalender på hjemmesiden, som vi opfodrer til I holder øje med.

I kan også tilmelde jer vores SMS service og dermed modtage information om nyheder, dette kræver dog at i aktivtit går ind på hjemmesiden og tilmelder jer.

Når dette er sagt, så er det vigtigt for jægersagen, og vigtigt for vores forenings fremtid, at der kommer nye og flere kræfter til da der desværre også forsvinder nogle af de eksisterende, så hvis du har ideer, eller interesse i at hjælpe til i et af udvalgene, så hører vi gerne fra jer.

Derudover byder vi de nye jægere velkomne i vores fællesskab.

Knæk og Bræk til jer alle
Morten Jacobsen
Formand Stilling Jagtforening